MARK FELL
Photo: Aoki Takamasa
Not all algorithms are bad. Mark Fell uses these digital automatisms, which have gotten something of a bad reputation of late, to liberate both sound and body. The British producer (who is also a conceptual artist, curator and critical contemporary) has been a major player on the digital music scene since the late 1990s. He is able to move as assuredly and elegantly in the field of academic sound research as in a techno club or an art gallery. His tracks, performances and installations establish a dialogue between algorithmic systems, their acoustic manifestations, and the resulting social choreographies. In brief: Fell makes codes dance. As a co-curator of the Karkowski Project, he will be presenting a multi-channel installation that takes an in-depth look at the composer’s works.

MARK FELL (UK) "THE TRUTH AT ALL COSTS?

Multi-channel sound installation with archive material of Zbigniew Karkowski
1—4 August, Radialsystem V @Studio A (5th Floor)
Open from Wednesday to Saturday

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MARK FELL – Tanz den Algorithmus

Nicht alle Algorithmen sind böse. Mark Fell nutzt die zuletzt etwas in Verruf geratenen digitalen Automatismen als Mittel zur Befreiung von Klang und Körper. Der britische Produzent (außerdem: Konzeptkünstler, Kurator, kritischer Zeitgenosse) ist seit den späten Neunzigerjahren einer der herausragenden Akteure der Computermusik. Er bewegt sich auf dem Feld akademischer Klangforschung ebenso sicher und elegant wie in einem Technoclub oder in der Kunstgalerie. Seine Tracks, Performances und Installationen etablieren einen Dialog zwischen algorithmischen Systemen, deren akustischen Manifestationen und den daraus resultierenden sozialen Choreografien. Kurz: Fell lässt die Codes tanzen. Als Ko-Kurator des Karkowskis Projects präsentiert er eine Mehrkanal-Installation, die sich intensiv mit dem Werk des Komponisten auseinandersetzt.